2010. október 27., szerda

A csokoládé iránti vágy csökkentése rendszeres mozgással!?

Egy érdekes blogbejegyzést olvastam, gondoltam megosztom veletek

Az Exeter Egyetem kutatói kísérletet végeztek azzal a céllal, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, hogy a rendszeres mozgás csökkenti a csokoládé utáni vágyat!

Maga a kísérlet: 25 rendszeres csokoládét fogyasztón végezték a kísérletet, az alanyok három napig nem fogyasztottak csokoládét, majd ezt követően megkérték őket, hogy vagy tegyenek egy rövid sétát (15 perc), vagy pihenjenek egy kicsit. Ezután, az volt a feladat, hogy olyan napi munkát végezzenek, amik többnyire kiváltják a csokoládé utáni vágyat.

Az eredmény: Azok, akik a séta mellett döntöttek, kevésbé kívánták a csokoládét mint azok, akik a pihenést választották. Ráadásul a csokoládé iránti vágy nem csak a séta idejére csökkent, de utána még legalább 10 percig éreztette hatását.

Hogyan lehetséges ez?

‘Valószínűleg az agy jutalomközpontjában lezajló változások felelősek ezért a jelenségért, ez azonban jó hír, hiszen így az evési gondokkal küzdőknek egyszerűbb lehet megbirkózniuk problémájukkal’ – mondta Adrian Taylor professzor.

‘Nincs azzal semmi baj, ha időnként engedünk a kísértésnek és elmajszolunk egy kis csokoládét, de ha a csokoládéevés szokássá válik, akkor az már komoly gondokat is okozhat – nyilatkozta Taylor professzor – Éppen ezért ajánlott a napirendünkbe beiktatni egy kis testmozgást, így ugyanis nem csak általános egészségügyi állapotunkon segíthetünk, de csökkenthetjük a csokoládé utáni vágyunkat is.’
(forrás: OkosTáplálkozás

2010. október 25., hétfő

és most már tartosítva is vagyok

  A pénteki napom szuper volt! Találkoztam olyan edző társaimmal, akikkel utoljára a vizsgánkon láttuk egymást, és olyanokkal is, akikről csak hallottam. Megosztottuk tapasztalainkat, némelyik igen tanulságos volt, és megállapítottuk, hogy Budapest világváros. Olyan gyakorlatokat is tanultunk, amelyekről sose gondoltam, hogy meg tudom majd valaha is csinálni.( Boomerang )Most mit mondjak egy erős erőközpont csodákra képes. Persze olyan is volt a reformeren, amit először meg se mertem csinálni. ( In nyújtás ).
  Szóval Ági betekintést nyújtott, milyen is lesz a PPSII - es képzésünk. De azért megnyugtatom tanítványaimat, hogy olyan gyakorlatokat is elsajátítottunk, amiket ők örömmel megcsinálnak majd.
Pénteken úgy jöttem haza, hogy azt éreztem egy szoros fűzőben vagyok és ez az érzés még most is tart. :)

2010. október 20., szerda

be vagyok sózva

Pénteken végre újra Esztergomba megyek, ahol mint pilates edző én is feltöltődöm egy picit Simonfi Ági által. (bár megjegyzem pilates óráim után nem csak tanítványaim lebbenek ki, hanem én is) Kipróbálhatok majd új eszközöket, újabb gyakorlatokkal bővül majd repertoárom stb. Tanítványaim is lelkesen várják, mert látják rajtam az izgatottságot :)
Élmény beszámoló jövőhéten.

2010. október 12., kedd

Méz és fahéj 1x1

A kanadai World News hetilap egyik számában jegyzéket készített azokról a betegségekről, amelyek mézzel és fahéjjal kezelhetők.
Többek között felerősíti az immunrendszert, megvéd a vírusoktól, baktériumoktól, erőssé, munkabíróvá tesz...

Szívbetegség

A mézet keverje össze törött fahéjjal, és lekvár helyett ezt kenje a kenyérre! Fogyassza rendszeresen! Csökkenti a koleszterinszintet, és véd az infarktus ellen. Akik már átestek infarktuson, és rendszeresen fogyasztják ezt a a keveréket, nagy az esélyük arra, hogy következő roham nem, vagy csak később következik be. Ezen kívül könnyíti a légzést, és erősíti a szív munkáját. Amerikában és Kanadában ezzel gyógyítják azokat a betegeket, akiknek koruk miatt az ereik már nem annyira rugalmasak. A méz és a fahéj visszaadja az erek rugalmasságát.

Artritisz

Az ízületi kopásban szenvedő betegek reggel, délben és este egy pohár meleg vízbe tegyenek két kanál mézet és egy kanál törött fahéjat! A krónikus artritisztől is megszabadulhatnak, ha rendszeresen fogyasztják.
A copenhaveni egyetemen végzett felmérés szerint 200 beteg közül az ital fogyasztása után 73 beteg teljesen megszabadult a fájdalomtól, és azok, akik nem tudtak járni, fájdalom nélkül közlekedtek.

Hólyagfertőzés

Egy pohár langyos vízbe tegyen két kanál mézet és egy kanál törött fahéjat! Megszünteti a húgyhólyag és a húgyutak fertőzését.

Fogfájás

Öt kanál mézet keverjen össze egy kanál törött fahéjjal, naponta háromszor tegyen a masszából a fájós fogra! A fájdalom elmúlik.

Koleszterinszint

Két kanál mézet és három teáskanál törött fahéjat keverjen össze 2 dl forró vízzel! Két órán belül 10 százalékkal csökkenti a koleszterinszintet. Ha naponta háromszor alkalmazza, a krónikus magas koleszterinszint lecsökken. Ha naponta fogyaszt mézet, megakadályozza a koleszterinszint emelkedését.

Megfázás

Ha gyakran megfázik, három napon keresztül naponta háromszor egyen egy kanál mézet és negyed kanál törött fahéjat! Gyógyítja a megfázást, a krónikus köhögést, és megtisztítja a légcsövet.

Gyomorpanaszok

A méz és a törött fahéj keveréke gyógyítja a gyomorfájdalmat, és megakadályozza a gyomorfekély kialakulását.

Az immunrendszer erősítése

A méz és a fahéj rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszert, védi a szervezetet a vírusok, baktériumok ellen. A mézben nagyon sok vitamin és vas van. Rendszeres használata erősíti a fehér vérsejteket a baktériumokkal és a vírusokkal folytatott harcban.

Nehéz gyomor

Egy kanál fahéj 2 kanál mézzel keverve megakadályozza a gyomorsav túlzott termelődését.

Nátha

Spanyol tudósok rájöttek, hogy a méz olyan természetes anyagokat tartalmaz, amelyek megölik a nátha baktériumtörzseit.

Pattanás

Három kanál mézet és egy kanál fahéjat keverjen össze! Lefekvés előtt kenje be vele a pattanásokat, majd mossa le meleg vízzel! Ha naponta elvégzi ezt a műveletet, egy héten belül eltűnnek a pattanások.

Bőrfertőzés

A méz-fahéj páros gyógyítja az ekcémát, az övsömört és a bőrfertőzés minden formáját.

Fogyás

Reggel éhgyomorra fél órával a reggeli előtt, este pedig lefekvés előtt igyon meg egy mézes fahéjas italt! Rendszeres fogyasztása csökkenti a súlyt a rendkívül kövérek esetében is. Még akkor is megakadályozza a zsír lerakódását, ha nagyon zsíros ételeket fogyaszt.

Krónikus fáradtság

A testi erőt legjobban a mézben lévő cukor regenerálja. A mézet és fahéjat fogyasztó idős emberek erősebbek és mozgékonyabbak. Ha délután három óra körül fogyasztunk el ilyen italt, egy héten belül helyreáll a szervezet vitalitása.

2010. október 11., hétfő

Fogyj fahéjjal és mézzel!


Szeretnél gyorsan, de egészségesen fogyni? A következő diéta nemcsak ebben segít, de az immunrendszered is erősebbé teszi. Így a hideg idő beköszöntével a megfázást is könnyedén elkerülheted.


(forrás:wellnesscafe )

2010. október 9., szombat

Clare Dunphy

ami lemaradt a múltkor Clare-vel kapcsolatba, nem is gondolnátok, hogy 47 éves és kettő csípő protézise is van.

2010. október 7., csütörtök

Egy interjú

Simonfi Ági idén augusztusban járt az USA-ban, ahol többek között Clare Dunphy Peak Pilates továbbképzésén vett részt. Ott készítette ezt az interjút, amit haza hozott nekünk, hogy mégjobban megismerjük ezt a szuper mozgásformát, ami ott a jelen, de nálunk még csak a jövő.
Bostoni exkluzív interjú Clare Dunphy Peak Pilates mester edzővel

2010. október 6., szerda

50 felett is bomba formában – Vajon mi a titkuk?


Mitől néznek ki még mindig jól az 50 év fölötti sztárok? Vajon hogyan őrzik meg fiatalos külsejüket és bomba alakjukat? A titok megfejtése nem nehéz, hiszen itt hever mindenki előtt, bárki számára elérhető: rendszeres mozgás és egészséges étrend.

Sharon Stone 52 éves kora ellenére még mindig csinos, szőke bombázó. Az Elemi ösztön egykori sztárja ahhoz, hogy megőrizze fiatalságát, egyáltalán nem iszik alkoholt, kerüli a koffein tartalmú italokat, nem dohányzik, valamint rendszeresen edz és Pilates órákra jár. A „kevesebb több“ elv híve, s a különböző plasztikai műtétek helyett inkább a masszázsra, a relaxáló, forró fürdőre, valamint a meditációra esküszik.
S arra a kérdésre, hogy miként tartja kondiban magát, a színésznő a hollywoodi sztárokat meghazudtoló egyszerűséggel válaszolt: „Inkább messzebb parkolok, és lesétálom a fennmaradó utat. A lift helyett is a lépcsőt választom.“

A rendszeres mozgásra, valamint a meditációra egyébként Madonna is esküszik. Az 51 éves popsztár szintén a Pilates gyakorlatok híve, mely mellett cardio tréninget is végez (pl. futás, biciklizés, ugrókötelezés). Az étrendjét bio élelmiszerekből állítatja össze, s csak párolva hajlandó megenni a halat vagy a zöldségeket.

A Pilates gyakorlatokra egyébként több 50 év feletti hollywoodi sztár is esküszik, hiszen az oxigénellátást növelő mozgásgyakorlatok segítenek a karcsúság megőrzésében, valamint a teljesítőképesség növelésében. Michelle Pfeiffer, Kim Basinger, Tina Turner, Bruce Willis, Richard Gere, Harrison Ford és Susan Sarandon is ezt a fajta módszert alkalmazza, Sigourney Weaver pedig nem győzi hangoztatni, hogy a hátfájását mulasztotta el a Pilates torna.

„Ha fiatalosan akarsz kinézni, mozognod kell. Ezt el kell fogadni. Ebben a korban már nem lehet nagy lakomákat csapni, s ahhoz, hogy jól nézzünk ki, muszáj valamit sportolni. Én is utálom, hogy ez így van, de hiába, ezen kívül semmiféle varázsszer vagy titkos diéta nem segít“ – mondja Michelle Pfeiffer.

Julianne Moore 49 évesen is fitt és csinos, ám az eszébe sem jut, hogy alakját buta diétákkal sanyargassa „nullás méretűre”: ő egészen másra esküszik.
A kétgyerekes sztáranyuka nem az edzés megszállottja, de az évek során több olyan sportot is kipróbált, amelyek elnyerték a tetszését. Szívesen jár például jóga- és Pilates órákra, de az edzőtermekkel sincs problémája:

De a fiatalabb korosztály is mozgással próbálja megőrizni formáját:

Sarah Jessica Parker, a Szex és New York filigrán termetű főszereplője is a diéta mellett mozgással tartja magát formában.
Bár nem szereti a szigorú és megfeszített mozgást, Parker mindent megtesz azért, hogy karcsú maradjon. Rendszeresen jár futni, pilates-órára, sokat lépcsőzik és jógázik is.

Kate Winslet, a sikeres színésznő szeret enni, az edzőtermekkel viszont nincs kibékülve. Mégis talált módot arra, hogy harmincasként csinosabb lehessen, mint korábban bármikor!
Huszonévesen még inkább kerekded idomokkal büszkélkedhetett, a harmadik iksz felett – és két gyerek után – viszont nemcsak vékonyabbnak, hanem fittebbnek is tűnik.
A 34 éves színésznő saját bevallása szerint kibékült a testével, és mióta elfogadta magát olyannak, amilyen, nem szenved a jojó-efektustól. Formája megtartásában persze szerepe van annak is, hogy Kate odafigyel a helyes táplálkozásra, és arra, miből mennyit eszik.
Az edzőtermeket nem zárta a szívébe és saját bevallása szerint ideje sem lenne lejárni valahová edzeni, így otthon mozog: beszerzett egy Pilates DVD-t, melyre minden nap legalább 20 percet tornázik, de kapták már lencsevégre biciklizés közben is.

2010. október 5., kedd